Služby budou mít jen takovou podobu, za niž budou Hanáci ochotní platit

Lidl v Kroměříži se přestavuje. Kuriózní informací je, že dvoupatrový Lidl v České republice má jen pár měst. Ten kroměřížský byl dokonce zbourán a bude postaven větší, což je pro investora jistě obrovská investice. Čím jsme si to zasloužili? Hanáci jsou šetřiví a nakupují tam, kde ušetří. Tržby kroměřížského Lidlu jsou tak vysoké, že se jeho majiteli vyplatí bourat a stavět větší budovu.

Už před mnoha lety skončil v Kroměříži provoz Billy, která se naopak snaží nabízet zákazníkům dražší zboží. Stejně tak své dveře zavřel Albert na Zacharu, který si na pár metrech konkuroval s levným Penny Marketem. Z toho je patrné, že ani obří celorepublikové obchodní řetězce nedotují provozy, které si na sebe nevydělají. Občas se nás čtenáři ptají, proč nemáme v Kroměříži OBI, KFC, McDonald´s apod. I tyto celorepublikově působící provozovny volí nové investice (vstup do nového území) podle toho, kolik je ve městě mezi lidmi peněz a jak jsou štědří, tedy ochotní utrácet. Jestliže šetřiví Hanáci neutrácejí, investoři odcházejí tam, kde mají jistotu návratnosti své investice.

Určitě si i čtenáři Týdeníku všimli, že ne jedna restaurace v Kroměříži už nevaří po celý den, ale jen o víkendech. Některé restaurace mají dokonce i jeden den v týdnu úplně zavřeno. I v tomto případě se potvrzuje fakt, že tam, kde nejsou tržby na pokrytí plné služby, nebo akutně schází personál, je služba okleštěna do podoby, která není ztrátová. I když bychom si přáli mít otevřeno vše a pořád, nebo bychom chtěli mít ve městech i obcích všechny služby, budeme mít jen takové, které si na sebe vydělají v tržbách od zákazníků.

Soukromé podnikání je o příjmech, nákladech a ziscích, z nichž je možné platit personál, provozní náklady a další investice. V podnikání si na sebe musí každý vydělat. Peníze bez jistých příjmů rozdávají jen státní, krajské a městské instituce.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>